Partyland växer i Sverige

Party Land kommer växa inom Skandinavien, nu etableras "franchisemaster" för respektive marknad i Danmark, Norge, Finland och Sverige. I Sverige kliver Åsa och Patrick Bruna in som "franchisemaster" från och med 1 november. Patrick Bruna har arbetat med Party Land i 7 år och har 7 butiker, han har även erfarenhet av events, sälj och marknadsföring från Vin och Sprit leverantören Pernod Ricard.

Annette och Henrik Jangvall, tidigare "franchisemaster" i Sverige kommer fortsätta med att utveckla övergripande frågor för att stärka och utveckla Party Land i Skandinavien.

"Vi ser detta som ett led i att bli starka tillsammans och använda alla fördelar av vad en franchise innebär, vi ser styrkan och effekten av 19 butiker. Men det finns utrymme för fler butiker i Sverige och för att kunna växa hälsosamt krävs rätt strategi och planering. Vi kommer under de närmsta åren öppna nya butiker i strategiska lägen och i samband med det söka nya franchisetagare i hela landet säger Patrick Bruna, franchisechef i Sverige".

Partybranschen inom detaljhandeln är relativt nytt i Sverige och är här för att stanna. Det blir allt vanligare med partytillbehör och ballonger till fest och events. Partybranschen är stor i många andra länder och det finns där en tradition av fest med mycket dekorationer och ballonger. I till exempel USA, växer fortfarande branschen och är utbredd.

Källa: Mynewsdesk/Partyland

Läs mer här.